• Euroweek za nami

24.09.2018

EUROWEEK… „Program, który został zapoczątkowany na Ziemi Kłodzkiej już w 1994 roku przez grupę studentów zainteresowanych integracją europejską, demokracją, działaniami społeczno-kulturowymi i rozwojem społeczności lokalnych.”- tak brzmi oficjalna definicja Euroweeku, jednak nam kojarzy się on przede wszystkim z… super zabawą pomieszaną z nauką, poznawaniem nowych ludzi, wspaniałych wolontariuszy, mnóstwem uśmiechu oraz serdeczności i życzliwości. W dniach 16.09.- 20.09.2018r. nasza szkoła miała przyjemność wziąć udział w tym projekcie! „Podróżowaliśmy” po różnych krajach, poznawaliśmy ich kulturę, tradycyjne jedzenie i inne ciekawostki. Uczyliśmy się różnych tańców, piosenek, rysowaliśmy, tworzyliśmy, braliśmy udział w różnego rodzaju występach, a przede wszystkim, szlifowaliśmy język angielski! Wszystkie zajęcia były prowadzone przez różnych wolontariuszy z różnych zakątków świata i językiem przewodnim i wiodącym był właśnie język angielski! Nasza szkoła ze wszystkimi zadaniami i konwersacjami w języku angielskim poradziła sobie rewelacyjnie! Długo będziemy wspominać spędzony tam czas i poznanych studentów, ale mamy nadzieję, że jeszcze tam wrócimy

• Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019

04.09.2018

Wszystko co dobre szybko się kończy… Tak i wakacje W końcu nadszedł wrzesień, a z nim powrót do szkoły. Mamy nadzieję, że wszyscy uczniowie na to czekali i że wszyscy wypoczęliście, naładowaliście baterie i jesteście gotowi do startu, tak jak nasi kochani pierwszoklasiści, którym chcemy pogratulować odwagi i wspaniałej postawy przy oficjalnym pasowaniu Was na uczniów naszej szkoły. Witamy w gronie Arkoniaków! Reszcie uczniów, rodzicom i gronu pedagogicznemu również dziękujemy za obecność! 3, 2, 1… Start! Zaczynamy rok szkolny 2018/ 2019!

• Podróże z Arkoną 2018

Po pracowitym roku szkolnym w końcu nadeszły wakacje! A wraz z nimi… Coroczny obóz szkolny! Tym razem zwiedziliśmy piękne Węgry, tajemniczą Rumunię i słoneczną Bułgarię.Naszą podróż zaczęliśmy od genialnej pogody, z której skorzystaliśmy na basenach w Hajduszoboszlo. Ciepłe baseny, „fala”, wodne place zabaw… to coś, co lubimy najbardziej! Następnie ruszyliśmy do magicznej Rumuni pełnej tajemnic i przygód. Po szybkim i sprawnym ulokowaniu się na kempingu Vampire Camping i odpoczynku, zwiedziliśmy enigmatyczny zamek Hrabiego Draculi. Poznaliśmy tam historię samej budowli, jego właścicieli, sekrety powstawania filmu pt.: „Wywiad z wampirem”, a także legendę samego Włada Palownika. Oczywiście nie mogło zabraknąć czasu na pamiątki Zmierzając do Bułgarii, odwiedziliśmy piękny i niepowtarzalny w swym uroku Pałac Peles w miejscowości Sinaia, który niegdyś był letnią rezydencją królów rumuńskich. Został wzniesiony w XIX wieku z polecenia króla Rumunii Karola I. Obecnie znajduje się w nim muzeum.Naszym ostatnim przystankiem były bułgarskie Złote Piaski. Piękna plaża, ciepłe morze i wysokie temperatury z powiewem morskiej bryzy… Taki klimat charakteryzował nasz pobyt nad Morzem Czarnym. Jednak oprócz wypoczynku, opalania, zbierania niepowtarzalnych muszli, kąpieli w morzu, basenie, łowienia ryb, dyskotek, spacerów plażą, śpiewów, tańców i różnych zabaw, znaleźliśmy czas na inne rozrywki. Zwiedziliśmy pobliskie miasto Warna i jego chlubę- muzeum symboliczny grób Władysława Warneńczyka- króla Polski i Węgier. Nie mogło nas również zabraknąć w niespotykanym Kamiennym Lesie, w którym podziwialiśmy cuda natury, czyli kamienie w przeróżnych kształtach, a także w pięknym i klimatycznym mieście Bałczik, z którego przywieźliśmy wspaniałe pamiątki. Nie mogliśmy również nie zwiedzić nadzwyczajnego Klasztoru Aładża, czyli średniowiecznego monasteru skalnego. Ta wykuta w skale świątynia założona została prawdopodobnie już w IV wieku n.e. Oprócz historycznych stron Bułgarii, nie zabrakło czasu również na te bardziej rozrywkowe. Jednym z nich była wyprawa do delfinarium. Niezapomniane spotkanie z czterema inteligentnymi delfinami i ich show na pewno na długi czas zostaną w naszej pamięci.Jednak „szczęśliwi czasu nie liczą” i dwa tygodnie obozowe minęły tak szybko, że nie zauważyliśmy kiedy nastała pora powrotu, pakowania się, składania namiotów i pożegnania z morzem przy ognisku i zachodzie słońca. Mamy jednak nadzieję, że nawet się nie obejrzymy i przyjdzie czas kolejnego wyjazdu w następne porywające i magiczne miejsca!

• Nagłówek

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.