• Dzień Śląski

05.12.2019

Obchodziliśmy Dzień Śląski. Mieliśmy możliwość posmakować tradycyjnych śląskich potraw. Nie zabrakło krupnioków, tustego, żuru, kluchów, rolady, modrej kapusty, galertu, szałotu, kartoflanki, kartofelzalad, krokietów i wieeeluuu innych pyszności oraz wszelkiego rodzaju maszketów i andrutów! Zawitał do nas także górnik, który opowiadał nam o swojej pracy i obowiązkach były również tańce i zabawy przy śląskiej muzyce oraz bajki i wiersze w gwarze śląskiej. Barbórkę obeszliśmy hucznie!

• Gratulacje!

Jakub Błażejewski (I miejsce) i Selena Nowak (II miejsce) zwyciężyli w międzyszkolnym konkursie plastycznym promującym dawstwo szpiku w ramach akcji Let me live organizowanej przez ZSTiO Meritum. Uczniowie wraz z panią Nikol Wolszczak zostali zaproszeni na uroczyste rozdanie dyplomów i nagród. Serdecznie dziękujemy organizatorom konkursu, a naszym zwycięzcom gratulujemy z całego serca!

• Praga

05.12.2019

W październiku mieliśmy okazję zwiedzić piękną stolice Republiki Czeskiej Pragę. W wyjeździe wzieli udział ucziowie klasy tzeciej, siódmej i ósmej. Zwiedzanie rozpoczeliśmy już zaraz po obiedzie pierwszego dnia pobytu, gdy tylko zrobiło się ciemniej  za oknami, wyruszyliśmy na wieczorny spacer po Złotej Stolicy Czech. Mimo późnej pory ulice Pragi były pełne turystów z całego świata dlatego zdecydowaliśmy się zwiedzić miasto wąskimi mało uczęszczanymi, malowniczymi uliczkami. Po przejściu od parkingu kilku kilometrów dotarliśmy wreszcie do głównego punktu dnia, czyli najsłynniejszego symbolu Pragi, który łączy Małą Stranę i Stare Miasto-Mostu Karola wypełnionego barokowymi rzeźbami Świętych. Po powrocie do pensjonatu, dzień zakończyliśmy pyszną kolacją. Następnego dnia ruszyliśmy na całodniowy podbój Pragi, a jej zwiedzanie rozpoczeliśmy od Strahowa, gdzie byliśmy umówieni z naszą bardzo sympatyczną przewodniczką Panią Agnieszką. Zwiedziliśmy Stahovsky Klasztor i poszliśmy na pobliski punkt widokowy, aby podziwiać panoramę miasta. kolejny etap zwiedzania to Hradczany-dzielnica Królewska z uroczystą zmainą warty o godz. 12:00, Loretańskie Namiesti, Rynek Staromiejski z pomnikiem Jana Husa, kościołem Matki Bożej przed Tynem, ratusz ze słynnym zegarem Orloj oraz już wcześniej widziany gotycki Most Karola z tłumami turystów. Na sam koniec zwiedzania oczywiście nie mogło zabraknąć czasu wolnego na zakupy i pyszne lody. Pragę pożegnaliśmy późnym popołudniem, zmęczeni i pełni wrażeń.Trzeci dzień wyjazdu był chyba najciekawszy ze względu na malowniczą podróż do Kokorińska. Czechy za oknami busa były pełne pięknych, różnorodnych kolorów jesieni a podróż skończyliśmy zwiedzaniem zamku Kokorin i pięknych okolic pełnych dzikich lasów i dolin. Pocałym dniu  w podrózy szczęśiwie dojechaliśmy póżnym wieczorem do szkoły, już teraz planujemy zwiedzanie kolejnych stolic Europy.

• Wizyta w Centrum Kultury " Doha"

W dniu 13.11  klasy II i IV miały okazje odwiedzić Centrum Kultury i Dialogu „Doha”. Mieści się ono na parterze niepozornej kamienicy w Katowicach-Zawodziu. Mieszkającym na Śląsku muzułmanom udało się ją otworzyć dzięki finansowemu wsparciu państwa Katar. Uczniowie udali się tam na zaproszenie wujka rodzeństwa uczęszczającego do naszej szkoły. Dowiedzieli się wielu ciekawostek dotyczących kultury muzułmańskiej oraz poznali panujące w niej tradycje. Zajęcia prowadzone były w sposób bardzo ciekawy, na zakończenie odbył się krótki quiz, w którym każdy zdobył nagrodę. Oprócz tradycyjnego poczęstunku w formie suszonych daktyli uczniowie dostali karteczki z zapisanym swoim imieniem po arabsku.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie.

• Nagłówek

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.