• Akademia Pana Kleksa

11.02.2020

30.01.2020 roku klasy IV i V wybrały się do Fabryki bajki Pana Kleksa. Bajka Pana Kleksa znajduje się w Katowicach w byłej Fabryce Porcelany. W środku było bardzo kolorowo. Na początku musieliśmy ściągnąć buty i usiedliśmy na dywanie, a w tym czasie pan który nas oprowadzał opowiadał nam co będziemy robić, jaka jest nasza misja i jak się mamy zachowywać. Po kolei wchodziliśmy do różnych drzwi, które miały swoją nazwę z różnych części filmu Pana Kleksa, a naszą misją było odnalezienie trzech skradzionych rzeczy z sekretów Pana Kleksa. Mieliśmy różne  wyzwania np.: namalowanie kleksa, przejście toru przeszkód i zawiązanie specjalnego kapitańskiego węzła. Po odnalezieniu dwóch skradzionych rzeczy dotarliśmy do kosmosu, w którym znaleźliśmy ostatnią rzecz. Tam mieliśmy różne gry, zabawy i quizy. Na koniec oglądaliśmy potwory które zagrażają naszej planecie. Gdy wróciliśmy do punktu wejścia mieliśmy warsztaty na których robiliśmy maski. Kiedy wychodziliśmy niektórzy kupili sobie słodkie przysmaki.

Amelia Kapitan kl. IV

• Teatr Rozrywki w Chorzowie

11.02.2020

29 stycznia uczniowie klas I – III wybrali się na przedstawienie do Teatru Rozrywki w Chorzowie. Początkowo miało to być przedstawienie pt: ,, Kot w butach”, jednak z powodów technicznych niezależnych od teatru zmieniono repertuar i wystawiono sztukę pt: ,, Zorro”. Początkowo uczniowie byli zawiedzeni takim obrotem sprawy, jednak jak się szybko okazało były to nieuzasadnione obawy. Bowiem sztuka była naprawdę wyjątkowa, pełna zabawnych sytuacji. Ponadto stała się ona inspiracją dla uczniów, którzy podczas tegorocznego balu utożsamili się z tymże właśnie bohaterem. Jak się zatem okazało - ,,nie taki diabeł straszny……”

B. Swoboda

• Tropical Island

10.02.2020

W ferie, 23  stycznia nasza szkoła wybrała się na wycieczkę do Tropical Islands w Berlinie. Jechał z nami Pan Tomek, Pani Kasia, Pan Olek oraz Pan Hilary. Zbiórkę mieliśmy o 6 rano, a na miejscu byliśmy już około godziny 13. Pan Tomek rozdał nam zegarki, którymi płaciliśmy na wyspie, posłużyły także jako klucze do szafek basenowych, w których zostawiliśmy nasze rzeczy. Następnie zapoznaliśmy się z miejscem i mogliśmy zacząć się bawić. Na wyspie można było zobaczyć między innymi dużą ilość drzew, flamingi, pająki w akwariach, żółwie, ryby, papugi, baseny, w których spędzaliśmy najwiecej czasu, zjeżdżalnie oraz miejsce nazwane Amazonia. Były to baseny na zewnątrz oraz ślizgawka nazwana Dziką Rzeką, także na dworze. O 16 odebraliśmy swoje namioty. Były duże, a materace w nich bardzo wygodne.  Później znów wróciliśmy do zabawy. Następnego dnia około 9 poszliśmy wszyscy razem na śniadanie. Było przepyszne! Godzinę później oddaliśmy swoje namioty i mieliśmy czas na dalszą zabawę. Z miejsca wyjechaliśmy o 14:30, a pod szkołą byliśmy około 22. Wycieczka bardzo nam się podobała i chętnie pojechalibyśmy tam jeszcze raz!

Jagoda Olejok, kl.VI

• Ferie zimowe w Austrii

10.02.2020

10 stycznia wyjechaliśmy na obóz narciarski do Murau

w Austrii. Podróż trwała 11 godzin, a gdy dotarliśmy na miejsce przywitała nas słoneczna pogoda. Budynek, w którym zamieszkaliśmy okazał się pięknym,starym domem z ponad 600 latnią tradycją, wyposażonym między innymi w saunę oraz kominek z wygodnym siedziskiem na górze, z którego chętnie korzystaliśmy. Pierwszego dnia przydzielano nam pokoje, a wolny czas poświęciliśmy na poznawaniu się i odpoczynek po podróży. Rano, następnego dnia o godzinie 7 była pobudka, śniadanie, a następnie pakowanie się i wyjazd w kierunku stoku. Pogoda wciąż nam dopisywała, wjazd gondolą na szczyt Sankt Georgen am Kreischberg zrobił na nas wielkie wrażenie. Zaczęliśmy naszą intensywną narciarską przygodę. Wśród codziennych atrakcji można wymienić m.in. snow park, jazdę między tyczkami, pomiar prędkości, a wszystko to pod okiem wybitnych instruktorów ;)

Po całodniowym szaleństwie wracaliśmy do domu na pyszny obiad, następnie sauna, czas wolny i kolacja. Padnięci, ale szczęśliwi kładliśmy się spać. Kolejne dni okazały się równie intensywne, pakowanie sprzętu, jazda, jazda, jazda,potem obiad, sauna, odpoczynek,kolacja...Wciąż było pięknie, a słońce nas nie opuszczało.

W środę, w ramach odpoczynku pojechaliśmy na basen. Wszystkim nam się to przydało, było super. Kolejne  2 dni spędziliśmy na doszlifowywaniu umiejętności w jeździe na nartach.

Niestety nadszedł 18 stycznia, nasz ostatni dzień pobytu, dzień pakowania i dzień wyjazdu do domu...

Wszystko dobre szybko się kończy,  ten wyjazd będę jeszcze długo wspominać i mam nadzieję, że jeszcze tam kiedyś pojadę.

Natalia Wojtyczka, kl. V

• Świąteczna Łapa

06.01.2020

10 grudnia Nasza Szkoła została zaproszona na uroczystą galę zakończenia akcji Świąteczna Łapa. Ogłoszono na niej również wyniki konkursu plastycznego I Ty możesz zostać łapkowym Mikołajem. Mamy przyjemność ogłosić że zwyciężczynią w kategorii klas 1-3 została Estera Kądziela z klasy 2, natomiast wśród klas 4-8. Najlepsza okazała się Mają Sawicka z klasy 4. Nasze dwie dzielne wolontariuszki dostały podziękowania oraz certyfikaty za ogrom pracy włożony w koordynowanie akcji. Gratulujemy i dziękujemy!!!

• Jasełka

Nadszedł grudzień, a z nim czas świąteczny. Jego nieodłącznym elementem są Jasełka, czyli upamiętnienie narodzin Jezusa. W tym roku nasi maili aktorzy- uczniowie klas I- III, wystapili w Siemianowickim Centrum Kultury. Przedstawienie już ostatecznie wprowadziło nas w świąteczny klimat, bo święta tuż tuż...

• Konkurs plastyczny wygrany

06.01.2020

Jakub Błażejewski (I miejsce) i Selena Nowak (II miejsce) zwyciężyli w międzyszkolnym konkursie plastycznym promującym dawstwo szpiku w ramach akcji Let me live organizowanej przez ZSTiO Meritum. Uczniowie wraz z panią Nikol Wolszczak zostali zaproszeni na uroczyste rozdanie dyplomów i nagród. Serdecznie dziękujemy organizatorom konkursu, a naszym zwycięzcom gratulujemy z całego serca!

• Dzień Śląski

05.12.2019

Obchodziliśmy Dzień Śląski. Mieliśmy możliwość posmakować tradycyjnych śląskich potraw. Nie zabrakło krupnioków, tustego, żuru, kluchów, rolady, modrej kapusty, galertu, szałotu, kartoflanki, kartofelzalad, krokietów i wieeeluuu innych pyszności oraz wszelkiego rodzaju maszketów i andrutów! Zawitał do nas także górnik, który opowiadał nam o swojej pracy i obowiązkach były również tańce i zabawy przy śląskiej muzyce oraz bajki i wiersze w gwarze śląskiej. Barbórkę obeszliśmy hucznie!

• Gratulacje!

• Praga

05.12.2019

W październiku mieliśmy okazję zwiedzić piękną stolice Republiki Czeskiej Pragę. W wyjeździe wzieli udział ucziowie klasy tzeciej, siódmej i ósmej. Zwiedzanie rozpoczeliśmy już zaraz po obiedzie pierwszego dnia pobytu, gdy tylko zrobiło się ciemniej  za oknami, wyruszyliśmy na wieczorny spacer po Złotej Stolicy Czech. Mimo późnej pory ulice Pragi były pełne turystów z całego świata dlatego zdecydowaliśmy się zwiedzić miasto wąskimi mało uczęszczanymi, malowniczymi uliczkami. Po przejściu od parkingu kilku kilometrów dotarliśmy wreszcie do głównego punktu dnia, czyli najsłynniejszego symbolu Pragi, który łączy Małą Stranę i Stare Miasto-Mostu Karola wypełnionego barokowymi rzeźbami Świętych. Po powrocie do pensjonatu, dzień zakończyliśmy pyszną kolacją. Następnego dnia ruszyliśmy na całodniowy podbój Pragi, a jej zwiedzanie rozpoczeliśmy od Strahowa, gdzie byliśmy umówieni z naszą bardzo sympatyczną przewodniczką Panią Agnieszką. Zwiedziliśmy Stahovsky Klasztor i poszliśmy na pobliski punkt widokowy, aby podziwiać panoramę miasta. kolejny etap zwiedzania to Hradczany-dzielnica Królewska z uroczystą zmainą warty o godz. 12:00, Loretańskie Namiesti, Rynek Staromiejski z pomnikiem Jana Husa, kościołem Matki Bożej przed Tynem, ratusz ze słynnym zegarem Orloj oraz już wcześniej widziany gotycki Most Karola z tłumami turystów. Na sam koniec zwiedzania oczywiście nie mogło zabraknąć czasu wolnego na zakupy i pyszne lody. Pragę pożegnaliśmy późnym popołudniem, zmęczeni i pełni wrażeń.Trzeci dzień wyjazdu był chyba najciekawszy ze względu na malowniczą podróż do Kokorińska. Czechy za oknami busa były pełne pięknych, różnorodnych kolorów jesieni a podróż skończyliśmy zwiedzaniem zamku Kokorin i pięknych okolic pełnych dzikich lasów i dolin. Pocałym dniu  w podrózy szczęśiwie dojechaliśmy póżnym wieczorem do szkoły, już teraz planujemy zwiedzanie kolejnych stolic Europy.

• Wizyta w Centrum Kultury " Doha"

W dniu 13.11  klasy II i IV miały okazje odwiedzić Centrum Kultury i Dialogu „Doha”. Mieści się ono na parterze niepozornej kamienicy w Katowicach-Zawodziu. Mieszkającym na Śląsku muzułmanom udało się ją otworzyć dzięki finansowemu wsparciu państwa Katar. Uczniowie udali się tam na zaproszenie wujka rodzeństwa uczęszczającego do naszej szkoły. Dowiedzieli się wielu ciekawostek dotyczących kultury muzułmańskiej oraz poznali panujące w niej tradycje. Zajęcia prowadzone były w sposób bardzo ciekawy, na zakończenie odbył się krótki quiz, w którym każdy zdobył nagrodę. Oprócz tradycyjnego poczęstunku w formie suszonych daktyli uczniowie dostali karteczki z zapisanym swoim imieniem po arabsku.

Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie.

• Dzień Edukacji Narodowej

16.10.2019

14 października mają swoje święto nauczyciele! Z tej okazji nasi uczniowie przygotowali dla nich przedstawianie, prezenty i słodki poczęstunek. Drodzy nauczyciele, z okazji Dnia Edukacji Narodowej życzymy dużo cierpliwości, wytrwałości i sukcesów zawodowych!

• Duchowny z Ugandy

18.09.2019

18 września zaprosiliśmy do “Arkony” księdza Waltera z Ugandy oraz założycielkę fundacji EDUganda - Małgorzatę Wildner. Nasi goście zaprzyjaźnili się na Światowych Dniach Młodzieży w 2016 roku. Zaproszona z rewizytą do Ugandy Małgorzata zobaczyła na własne oczy problemy obecnych tam dzieci z dostępem do edukacji, co poruszyło jej serce i pobudziło do działania. Wynikiem tego jest fundacja, której podstawowym zadaniem jest wspieranie tamtejszej młodzieży, aby dać im szansę rozwoju i wykorzystania swojego potencjału, której nie mają najczęściej z powodów finansowych.

Ksiądz Walter opowiedział podczas wizyty uczniom naszej szkoły nie tylko o trudnym życiu mieszkańców Ugandy, problemach z dostępem do edukacji, ale także o tradycjach i zwyczajach Afrykańczyków, na przykład o rolach poszczególnych członków rodziny i panujących między nimi relacjach. Uczniowie i nauczyciele mogli przymierzyć tradycyjne stroje mieszkańców Ugandy.

Jednak najważniejszym celem wizyty było pokazanie nam wszystkim, że mamy naprawdę szczęśliwe życie, a jednak nie potrafimy docenić rzeczy, o których inni mogą tylko pomarzyć, jak choćby wyrzucane przez nas jedzenie, gdy inni umierają z głodu, jak edukacja, na którą nie każdy może sobie pozwolić, jak szczęśliwe dzieciństwo, gdy inni muszą od najmłodszych lat ciężko pracować, aby przeżyć.

Pragniemy jako szkoła podjąć współpracę z fundacją, ale bez Was – drodzy uczniowie i rodzice – nam się nie uda. Istnieje możliwość opłacenia konkretnemu dziecku na rok szkoły z internatem i wyżywieniem w Ugandzie. Przez cały ten czas otrzymywalibyśmy zdjęcia naszego podopiecznego oraz utrzymywalibyśmy z nim kontakt poprzez pisanie listów. Roczne utrzymanie jednego dziecka w szkole to koszt około 2500 zł. Wierzymy, że wspólnymi siłami pomożemy chociaż jednemu dziecku w walce o edukację i lepszą przyszłość. Wszelkie pytania prosimy kierować do pani Nikol Wolszczak. Dodatkowe informacje o działalności fundacji można odnaleźć na stronie internetowej www.eduganda.org oraz na Facebooku - Fundacja EDUganda.

• Rozpoczęcie Roku Szkolnego 2019/2020

09.09.2019

Jak co roku, po wakacjach przychodzi czas na rozpoczęcie nowego roku szkolnego. Drodzy uczniowie, mimo, iż 02.09.2019r., pogoda nam nie dopisała najlepsza, to mamy nadzieję, że przez te dwa miesiące złapaliście dużo słońca, wypoczeliście i nabraliście sił na kolejny rok nauki i wracacie z dużą motywacją, aby zdobywać coraz to lepsze wyniki w każdym przedsięwzięciu, w którym będzie brać udział. Drodzy uczniowie, rodzice, nauczyciele: życzymy Wam, aby ten rok był dla Was pełen uśmiechu i samych dobrych chwil, a także aby przyniósł Wam satysfakcję z wykonywanych obowiązków i same pasma sukcesów!

• Euroweek

04.09.2019

W dniach 11-15 września (śr-nd) uczniowie naszej szkoły będą brać udział w programie edukacyjnym EUROWEEK, jest to międzynarodowy program, który ma na celu rozwój zdolności intelektualnych, przywództwa, kreatywności, komunikacji oraz umiejętności interpersonalnych. Językiem do komunikacji jest głównie język angielski. Zajęcia odbywać się będą w malowniczo położonych górskich miejscowościach na Ziemi Kłodzkiej. Podczas tego wyjazdu uczniowie będą wykonywać zróżnicowane zadania, mające na celu integrację grupy i budowanie teamu, a także uczestniczyć w warsztatach językowych, odgrywać role, tworzyć prezentacje. Program jest odpowiednio dostosowany do wieku, więc młodsi uczestnicy będą mieli okazje wypróbować różnego typu gry i zabawy językowe.

• Koniec Wakacji ;-)

25.08.2019

Wakacje każdemu kojarzą się ze słońcem i ciepłą wodą. To czas, który możemy wykorzystać na wypoczynek, przemyślenia i wspaniałą zabawę. W trakcie roku szkolnego siedzimy nad ksiązkami i zeszytami, przyswajamy jak największą ilość wiedzy. A gdy kończy się rok szkolny i otrzymujemy świadectwo, zaczyna się zasłużony wypoczynek. Każdy ma jakieś plany jak miło i przyjemnie spędzić te dwa miesiące lata. Jak co roku nasza szkoła proponuje ciekawe wyjazdy oraz inne formy wypoczynku. W lipcu pierwszą wyprawą był wyjazd objazdowy na Węgry i Chorwację, odwiedziliśmy najciekawsze miejscowości nad Balatonem, Budapeszt, Szentendre, następnie udaliśmy się na południe Chorwacji gdzie nocowaliśmy niedaleko Zadaru na campingu Planik. Pogoda dopisywała a czasami nawet doskwierała z powodu dużych temperatur. Rozbijanie namiotów, służby w  kuchni, apele, ciekawe wycieczki po historycznych miejscach, kąpiele w Balatonie i Adriatyku to tylko niektóre atrakcje towarzyszące podczas wyjazdu. Grupa dzieci w wieku od 6 do 14 lat była bardzo dobrze zorganizowana mimo trudów jakie można było odczuć po przejachaniu 3000 kilometrów w ciągu 12 dni. Wspólne ogniska i zabawy zostaną napewno długo w pamięci a my już dzisiaj planujemy kolejne wyprawy po Europie. Druga połowa lipca w Arkonie to już czas na półkolonie i bogaty program zajęć w szkole i nie tylko. Nauka żeglowania, wspólne zajęcia na terenie szkolnego ogrodu w basenach, park trampolin, aquaparki, wycieczki górskie

• Nagłówek

• Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Sint, adipisci, quibusdam, ad ab quisquam esse aspernatur exercitationem aliquam at fugit omnis vitae recusandae eveniet.

Inventore, aliquam sequi nisi velit magnam accusamus reprehenderit nemo necessitatibus doloribus molestiae fugit repellat repudiandae dolor. Incidunt, nulla quidem illo suscipit nihil!Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit.